Fysio- en Manuele Therapiepraktijk Dry Needling J de Sonnaville

Gesloten (ma 08.00 - 18.00)

Toon openingstijden

fysiotherapieen - Fysio- en Manuele Therapiepraktijk Dry Needling J de Sonnaville - kaartoverzicht

Fysio- en Manuele Therapiepraktijk Dry Needling J de Sonnaville

Met de fysiotherapeut bent u snel weer in beweging

De algemeen fysiotherapeut is deskundig op het gebied van bewegen. Hij behandelt patiënten die in het dagelijkse leven belemmerd worden bij het bewegen.

Snel op de fiets een boodschap halen. Soepel door het verkeer manoeuvreren. Fietsen, lopen, bukken, daar denkt u eigenlijk niet bij na. Tot het moment dat u last krijgt van een zeurende knie, pijn in uw rug of uw chronische ziekte… Herkenbaar? U vraagt zich af hoe u snel weer alles kunt doen wat u voorheen deed. Of hoe u zo goed mogelijk blijft bewegen ondanks uw chronische ziekte. De fysiotherapeut helpt u te (blijven) bewegen.

De fysiotherapeut luistert naar de reden van uw komst en uw wensen tot verbetering. Hij kijkt samen met u naar uw lichamelijke situatie en uw mogelijkheden. Met zijn adviezen en oefeningen zorgt hij ervoor dat u weer beter kunt bewegen. Zo haalt u uit het leven wat erin zit.

Dry needling:

Een patiënt met myofasciale pijn heeft last van stijfheid en vaak acute of zelfs chronische spierpijn. Wanneer de spieren te gespannen zijn, kunnen zich pijnlijke en verharde plekken vormen; de triggerpoints. De spierproblemen kunnen vaak door een geschoolde dry needler worden verholpen. Het aandrukken van een triggerpoint wekt meestal dezelfde pijn op waar de patiënt last van heeft. Deze pijngebieden worden ook wel reffered pain patterns genoemd. Bij dry needling gaat de therapeut door middel van palpatie op zoek naar de triggerpoints. Hij prikt het trigger point aan met een dunne, niet-holle naald. Hierdoor wordt een reflex opgewekt, ook wel "twitch respons" genoemd; de spier zal zich kort samentrekken en daarna ontspannen ('deactiveren'). De klachten kunnen in relatief korte tijd verdwijnen.
Dry needling is geen acupunctuur en heeft in tegenstelling tot acupunctuur geen energetisch kader en er wordt geen gebruik gemaakt van meridianen om de aanprikpunten te bepalen.
De behandelmethode is in 2007 door het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie opgenomen in het beroepsprofiel van de fysiotherapeut.

Expertises

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor Fysio- en Manuele Therapiepraktijk Dry Needling J de Sonnaville

Gesloten
Opent vandaag om 8.00
maandag8.00 - 18.00
dinsdag8.00 - 18.00
woensdag8.00 - 18.00
donderdag8.00 - 18.00
vrijdag8.00 - 18.00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

Recensies

Schrijf als eerste een recensie!

Community

Geplaatste berichten zijn voor iedereen leesbaar

Profielafbeelding gast
Gast

Er zijn nog geen berichten geplaatst op deze pagina.

Beheerder

Deze pagina is niet geclaimd

De fysiotherapie-in.nl community helpt deze pagina zo actueel mogelijk te houden. Ook bijdragen? Gebruik de knop per gewenst blok.

Adres- en contactgegevens

Keltenpad 30